toppar och dalar med vintern

gårdagskvällen spenderades med tina hemma hos henne ;) jag for till henne vid sju-åtta och då for vi direkt ut och körde skoter. tinas mamma, pappa, syster och deras två hundar åkte på en skoter och skoterpulka. sedan hade jag och tina en egen skoter och tina körde :) hon körde faktiskt bra ;) vi körde i skogen och på några ängar. det var jättekul att åka i skogen, man var tvungen att ducka och akta sig från grenar, jättekul =D efter ett tag for vi in igen och såg en film, "Remember the titans", den var jättebra och handlade om både rasism och sport ;) dessutom var Ryan Gosling med =D=D sen pratade vi i typ tre timmar och bara chillade. vi ritade också och hade kul ;) sen såg vi ännu en film, "National Treasure 2" ;) mitt i filmen så somnade tina och mina ögonlock började kännsa tunga, så jag lade mig också vid kvart över 4 ;) tolv vaknade vi men båda somnade om och vaknade igen klockan ett :) då klädde vi på oss och åt frukost ;) sen så skulle de fara till Thea och de släppte av mig på vägen :P min familj minus pappa var i stan på släktkalas så det var bara jag och han hemma ;) sen så kom Mats och de såg på hockey, jag gjorde mat och vi åt ;D vid halv sju så for de för de skulle jobba och jag drygade framför tv:n. sen kom de andra hem ;) sedan dess har jag typ tråkat men ska se nån film snart=D
nu kommer några toppar och dalar med vintern :)

De tre bästa grejerna med vintern:
1. På första plats har vi två grejer som delar priset. Att åka skoter i skogen, som jag har nämnt och att åka off pist med snowboard.
Motiveringen lyder: Skoter har jag redan berättat om och jag gillar att åka off pist med snowboard, det är jättekul fast man ska helst akta sig för att inte åka in i ett träd. ;)
2. Julen och allt som hör till.
Motivering: Det är faktiskt kul, ibland... man får julklappar. =D
3. Jullovet.
Motivering: Man är ledig från skolan, behöver jag säga nåt mer?

och nu... till de sämre grejerna ;)

De tre sämsta grejerna:
1. Det är kallt.
Motivering: Det är svinkallt och därför går många planer åt helvete. Jag kunde inte fara någonstan en dag eftersom att kylan hade förstört nåt på bilen. :( :(
2. Man kan bara ha ett begränsat urval av sina kläder.
Motivering: Man kan t.ex. inte ha bara linnen eller t-shirts. Eller tunika + leggins.
3. Sist men inte minst; Man längtar till sommaren hela tiden.
Motivering: Vet ni hur många gånger jag har tänkt på att ligga på stranden eller bada? Många gånger och det gör en bara deppigare för att det är vinter.

Ja, det var det ;) ni får gärna komma med synpunkter och framförallt; kommentera! ;) ciao!

Musiktips: "Confessions" - Usher

 Blev pytteliten bild men det är filmen vi såg ;) "Remember the titans"


Kommentarer
Postat av: tina:)

amen hellu vad hade du förväntat dej ? att jag körde som en kratta ? då hade jag ju inte en sfått sätta mej på skotern för pappa hahaha XD SOMMAR(L) .. <3

2010-01-10 @ 01:32:57
URL: http://tinaaandersson.blogg.se/
Postat av: E

sv: jag vet inte typ bara ha den! kanske kan komma till användning nån gång i framtiden :D (man vet ju aldrig:))

2010-01-10 @ 09:17:36
URL: http://emmaahaggman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0