En vecka

Jag måste bara säga att jag inte ser fram emot att skriva det här inlägget eftersom att det kommer att bli himla långt! :o så jag sätter väl igång ;)

Måndag
Jag skulle börja praoa på Bokia. 5 över 9 for jag och Robin med bussen till stan och sedan så gick jag till Bokia och fick vänta i ungefär en kvart på att det skulle öppna. Sen när de öppnade så gick jag typ in och sa: "Öh, hej. Det är jag som ska praoa här i veckan." Men de var då jättetrevliga och jag fick då hälsa på alla. Resten av dagen fick jag typ prismärka och packa upp lite böcker från lådor. Sedan slutade både jag och Robin 17.00 och bussen gick 18.15 så vi gick typ på karamelltåget och köpte godis. ;D sen gjorde jag inte så mycket på kvällen.

Tisdag
Dagen började på exakt samma sätt som måndagen. Fast jag fick jobba ute i lagret med en kille som heter Henrik och ja, han var speciell. Läs dialogen.
"Kolla på den här bilden", sa Henrik och visade mig en bild på en hund som hade jättestora muskler.
"Ojdå", sa jag och log lite.
"Han har en muskelsjukdom som gör att hans muskler har förstorats."
"Okej..."
"Men han är snäll. Stor, stark och snäll. Ungefär som Bamse."
"Hmm..."
"Fast Bamse är ju helt psycho, och Nalle Puh också."
"Okej, vad hade du för uppväxt?"
"Vad jag hade för uppväxt?" (jättefult skratt)

Ja, han var lite... konstig, so to speak. ;) men sen på kvällen så såg jag en jättebra film iallafall. "Systrar i jeans". Jag har redan gjort ett inlägg om den så ;)

Onsdag
Gjorde samma saker som på tisdagen och måndagen. Fast på morgonen(kan ha varit någon annan dag också) så kom en gubbe fram till jag, Robin och Frida(Brännström) när vi satt utanför intersport på en bänk. Han gick typ lite konstigt och hade en ölburk i handen. Han kom fram till oss och frågade: "Hejsan små trollungar, vet ni var systembolaget ligger?" Jag och robin satt bara tysta men frida sa att den låg inne på citykompaniet och pekade typ mot ck. Han typ: "Okej, varför är inte ni i skolan, skolkar ni?" Frida sa typ: "Näe, vi har prao nu." Han: "Okej, vars då då?" Frida sa typ bara att vi var på olika affärer, så att han inte skulle typ komma och hälsa på oss. Det hade nog varit obehagligt. Men sen så stack han iaf och vi typ pustade ut. Haha, creepy, eller vad? ;) Men sen på kvällen så for jag, tina och pappa till Folkets hus i Boliden. Där träffade vi Frida, Alice och Fridas pappa. Vi skulle sälja fika på motionsdansen. Så vi stod typ och tog betalt av en massa pensionärer som hade dansat. Sen så diskade vi och räknade pengarna. Jag tror att det blev typ 990 kronor ;) nice! =D sen så for vi typ hem och inget mer hände.

Torsdag
Vi tog bussen som vanligt till stan. Sen hände typ inget mer den dagen tror jag, det var som alla andra dagar. ;P

Fredag
Vi tog bussen och började då jobba när vi hade kommit fram. På lunchen åt jag och robin som vanligt på dallas och de andra(vickis och tina) åt på Subway ;) sedan på eftermiddagen då jag snart skulle sluta så fick jag ett presentkort av de. Det var på 200 kronor!! =D=D jag sa typ tack jättemånga gånger och gick runt med värsta smilet. Sedan så slutade jag och träffade tina och vickis vid nordhs zoo ;) vickis for hem med sin mamma och jag & tina träffade tinas pappa. Tina lämnade några saker till sin pappa och sen så gick vi på stan. Vi åkte hem med bussen 18.15 och tina for hem då vi kom till mig. Jag var uppe ganska länge och såg på tv ;) haha

Lördag
Tina kom till mig tidigt på morgonen, vi skulle på hajk med TG ;) vi for sedan till efs och satte oss i henkes bil, vi skulle fara till Floda. Vi åkte i samma bil som Henke, Robin och Elin :P vi kom fram efter typ någon timme och åt då lunch (hamburgare). Sedan spelade vi lite brännboll innan vi skulle gå ner till sjön och typ fiska :S menmen, vi började gå innan ledarna för de skulle fika först. Men iaf, vi gick då vilse, vi gick ganska mycket för långt och när vi äntligen kom fram så for vi typ tillbaka igen direkt :S det var ganska jobbigt, jag och tina gick vilse... IGEN! :O till slut komm vi tillbaka till stugorna och vi var typ halvt döda då, det var typ det värsta jag har varit med om. OMG! ;) men sen åt vi typ tacos till middag, mums :D efter det så gjorde vi typ ingenting tills det var mörkt ute, då körde vi mörkerkurragömma en stund. Jag, Vickis och Robin gömde oss bakom en radiomast eller något liknande ;) efter typ ett par timmar så gick iaf tina och vickis in i den stora stugan och gjorde nåt. Jag , Robin, Maja och Nisse satt vid elden och pratade typ ut om saker ;) t.ex. praoen, gymnasium, jobb osv. Efter ett tag gick vi in till stugan som vi skulle sova i tillsammans med vickis och tina. Vi började spela kort och efter ett tag kom Vickis och tina ut till oss och de hade med sig Markus och Trisse(martin) x( det tog ett tag innan vi blev av med de och vi pratade ett tag innan vi typ halverst bestämde att vi skulle sova. men då kunde då vickis aldrgi hålla tyst så vi typ låg där och hotade henne. Efter ett tag så blev hon äntligen tyst och vi somnade typ direkt.

Söndag
Vi vaknade ganska tidigt och for typ direkt till nåt ställe, vi skulle se på en gudstjänst x( jag menar, varför inte bara döda oss genom halshuggning istället för att vi ska blir ihjältråkade :S men den var TACK OCH LOV rätt kort så vi var hemma vi halv 2 ungefär. Sedan när jag kom hem så duschade jag och sen for vi på bio. Jag, elin, anton, lukas och felix skulle se "G-force" och mamma & pappa skulle se "Sommaren med Göran" ;) den var iallafall bra och vi hade kul. Sedan åt vi på dallas innan vi for hem.

Det var min vecka och idag har det inte hänt något speciellt;) på hk:n gjorde jag, thim, robin och tina kycklingspett och kroketter ;) till efterrätt blev det det typ glass, fruktsallad och smält choklad, yummy ;) det var iaf gott =) det var ingenting mer :) bye!

Musiktips: "Dust in the wind" - Kansas

Kommentarer
Postat av: Emma

heej vilket långt inlägg och den här henrik på bokia verkade lite flum :D

2009-09-28 @ 19:45:18
URL: http://emmaahaggman..blogg.se/
Postat av: Emma

och tack för komentaren på min bild :P själv tycker jag att den är lite knas :D

2009-09-28 @ 19:46:29
URL: http://emmaahaggman.blogg.se/
Postat av: Evve

haha, han var det :S

varsågod, jag tyckte att den var jättecool!! =D

2009-09-30 @ 19:16:07
URL: http://eviliina.blogg.se/
Postat av: amanda

jag vet du älskar mig lika mycket efter mitt långa samtal med er den kvällen!;*

2009-10-01 @ 17:46:47
URL: http://avikmaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0